Varför går jag inte ner i vikt?

Google översättning, för originaltexten är här: http://www.thehindu.com/health/fitness/article3428198.ece

Åtgärd: Ändra din rutin. Din kropp behöver variation och utmaning då och då. Förändra intensiteten, i övningar eller i tid. Även små förändringar kan hjälpa dig att se skillnaden i hur kroppen reagerar.Lågintensivt träning är bra att behålla vikten och stanna passform. Utmana dig då och då.  Det krävs för att ändra din kropp och förbättra eller öka konditionen. Om du är van att gå tre kilometer på 30 minuter, prova 3,25.

Åtgärd: Tryck utanför din komfortzon efter godkännande från din läkare

Livsmedelsfrågor

Du har inte ändrat din kost. Hantera din kost är ett av de viktigaste aspekterna för att förlora fett / vikt. Mer så än att utöva maniskt. Om din kost är på plats, tillräckligt näringsrik (inte svälter) din kropp samtidigt som en svagt negativ energibalans, kommer pounds kommer inte bort. Svält dieter är inte svaret. De har negativa spin off-effekter som så småningom leder till att du är oförmögen att förlora fett. I dieter faktiskt svält kommer bara i slutändan att leda till lagring av mer fett.

Åtgärd: Använd en mat dagbok att anteckna vad du äter varje dag. Du kommer att bli förvånad över hur avslöjande det kan vara. Det är lättare att göra ändringar när du vet exakt vad det är du behöver ändra.

Sov gott

Du är sömnbrist. Brist på sömn kommer att hindra dig från att få ett bra träningspass. Det kommer också att sätta scenen för urskillningslösa äta. Ännu värre leder sömnbrist till frisättning av stresshormonet kortisol, som uppmuntrar lagring av fett, särskilt runt midjan.

Åtgärd: Få tillräckligt med sömn. Gör det till en prioritet att få bra sömn. Du kan behöva ändra dina sömnvanor, lägre bullernivåer i sovrummet, ta bort TV: n och bärbara dator från din sömn område för att uppmuntra hälsosamma sömn vanor.

Bygga muskler

Workout betyder bara Cardio. En vanlig praxis, tycker jag, särskilt med kvinnor. Jag ser flera Cardio Queens träna oändlighet på löpbandet, men ovilliga att lyfta vikten av rädsla för att ”sammanslagningen upp”. Lägga muskler hjälper dig att förlora fett.

Åtgärd: Lägg till styrketräning och bygga några muskler

Vara aktiv

Du är inaktiva bortsett från träningen. Träna en timme varje dag ger dig inte licensen vara en soffpotatis för resten av dagen. En stillasittande jobb bör omfatta avsiktliga försök att flytta runt från tid till annan och gör några övningar vid skrivbordet. Inkludera fysiska rörelsen varje tillfälle du får. Till exempel, ta trapporna istället för hissen och rulltrappan. Bär dina egna matvaror, leka med barnen eller din hund. Om du har ett stillasittande jobb, stå upp och gå runt varje halvtimme

Åtgärd: Flytta runt hela dagen

Dessa är bara några saker du kan göra för att förändra dina resultat. Man ständigt inför motgångar och inte ser resultat kan hindra dig från att fortsätta med din träning. Tålamod och uthållighet är nyckeln. Ingenting händer över en natt. Energibalansen Ekvationen tar tid för resultat för att visa på skalan eller i spegeln. Håll med programmet. Du kommer att i sinom tid ser de resultat du söker om din rutin hanteras på rätt sätt.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: