Monthly Archives: maj 2012

Varför går jag inte ner i vikt?

Google översättning, för originaltexten är här: http://www.thehindu.com/health/fitness/article3428198.ece Åtgärd: Ändra din rutin. Din kropp behöver variation och utmaning då och då. Förändra intensiteten, i övningar eller i tid. Även små förändringar kan hjälpa dig att se skillnaden i hur kroppen reagerar.Lågintensivt träning

Publicerat i bra för hälsa

Är fem portioner om dagen

Vad är ”fem om dagen”? * Det motsvarar ca 400 g frukt och / eller grönsaker * En del är 80g * En del motsvarar två eller flera små frukter dvs satsumas, en medelstor frukt, t.ex. ett äpple eller banan,

Publicerat i Uncategorized

Müsli eller Supermüsli – inte helt ofarligt

”En riktig müsli är enligt många forskare det allra bästa sättet att starta dagen på. Då får du i dig långsamma kolhydrater som gör att din hjärna får energi. Det gör att du klarar av att hålla dig fokuserad ända

Publicerat i Uncategorized

Naturmedel – biverkningar om de tas i överskott

Blödning och koagulation: Vitlök, ginkgo, ingefära och såg Palmetto är kända för att öka risken för blödning. Dessa tillägg ska avbrytas två veckor före kirurgi, inklusive tandvården Blodsocker: Örter och kosttillskott som har visat sig särskilt sänka blodsocker är linfrö

Publicerat i Uncategorized

Njurar – rengöring

Njurrengörings-juice Här är två recept. Bara kasta allt tillsammans i juicer, drick! Du kan också använda en mixer om du vill att det ska vara mer som en smoothie. recept 1 4 stjälkar selleri 3 kvistar Persilja 1 gurka En

Publicerat i bra för hälsa
En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet