Alzheimers och kost

En forskargrupp baserad i Mumbai har visat att det är möjligt att kontrollera de proteiner som orsakar Alzheimers.

Forskarna vid Institutionen för kemi-vetenskaper har TATA Institutet för grundläggande forskning undersökt beteendet hos proteiner amyloid beta, som när den kombineras med andra avvikande proteiner attackerar hjärnceller och orsakar symptom som liknar Alzheimers – nedsatt tal , omdöme, beteende och allra mest påtagligt minnet.

Förebyggande förändringar att göra i din kost
Undvik helt livsmedel och drycker som särskilt stimulera uppbyggnaden av amyloid protein såsom raffinerat socker som finns i läsk, efterrätter, läsk, många bakverk och godis. Undvik också koffein, som finns i kaffe och te och många andra drycker. Undvik mest förädlade mejeriprodukter. Livsmedelstillsatser såsom mononatriumglutamat, aromämnen, färgämnen och andra kemikalier är bäst undvikas.

Begränsa din konsumtion av kött, särskilt rött kött. Begränsa eller undvika förädlade livsmedel för att förbättra hälsan och bygga motståndskraft mot sjukdomar. Bearbetade livsmedel innehåller i allmänhet ingredienser och tillsatser som stimulerar uppbyggnad amyloid protein i kroppen.

Ät hälsosamma livsmedel som färsk frukt, grönsaker, kallt vatten fisk och frön som sesam, solros-och linfrön. Inkludera nötter som valnötter, mandel, pekannötter och hasselnötter. Lägg fullkorn såsom brunt ris, bovete, hirs, quinoa, havre och korn, de är alla rika på vitaminer och mineraler och bör ingå som en stapelvara del av kosten.

Inkludera kosttillskott som en del av att skapa sundare matvanor och förhindra ansamling av amyloid protein. Dessa tillägg inkluderar fiskolja som är rik på omega-3 fettsyror viktiga för hälsan. Innan du tar fiskolja, rådgöra med din läkare eftersom det kan ha en blodförtunnande effekt och du vill vara säker på att det inte reagerar med några mediciner du tar. Antioxidant tillskott är också bra och värdefulla även i din dagliga kost. Bromelain, eller ananas enzym, som används som ett komplement kan hjälpa kroppen att bryta ner insättningar amyloid protein.

Läs mer:

Hur vi kan minska Amyloid protein i kosten: http://www.ehow.com/how_7898683_reduce-amyloid-protein-diet.html # ixzz1j4kZUj00

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i Alzheimer, Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: