Istället för Gymbesök – Pilatesövningar

Träna hemma: 1 Lär dig att att vässa ditt fokus och koppla ditt sinne. 2 Bestäm vad du vill från din nya träningsprogram. 3 Sätt upp realistiska mål. 4 Få in en ny vana – följ ”samma tid, samma plats”. 

Pilates, en övning som bygger på den ursprungliga arbete Joseph Pilates, erbjuder deltagare på alla fitness nivåer en möjlighet att utveckla starkare och mer flexibel muskler utan påverkan på lederna eller stora ökningar i muskelmassa. Nybörjare kommer att gynna under vakande öga av en kvalificerad instruktör för att fokusera på form och hjälpa eleverna att maximera effekten av övningarna. En förståelse av metoden hjälper nybörjare att göra bra val bland Pilates erbjudanden. Enligt balanserad kropp, en tillverkare av Pilates utrustning under 2006 mer än 10 miljoner människor världen praktiseras Pilates, en 600 procentig ökning från år 2000. Ett bra sätt att komma i form, alla kan öva pilates, oavsett ålder, med hjälp av en golvmatta eller mer komplicerad utrustning.

Pilates fördelar

Pilates är tänkt att förbättra flexibiliteten genom en kombination av sinne och tekniker kropp. Kroppsmedvetenhet tillåter eleverna att utveckla balans, bra hållning och lätthet i sina kroppsrörelser. Övningen bygger muskler utan att vara skrymmande, skapa fastare, tonas organ och lår fast och bakkroppen. Enligt Pilates Method Alliance, kan utövandet tekniker förbättrar lungkapacitet och cirkulation samt öka bentätheten.

Huvuddragen i Pilates

Inledningsvis lär Pilates eleverna att uppmärksamma sin andning och spinal justering. I början får studenterna lära sig att vara medveten om sin kropp och dess rörelser – verktyg som kommer att finnas kvar med den studerande. Pilates rörelser koncentrera sig på stretching och vid förlängning muskler och öka rörligheten i lederna. Många nykomlingar Pilates hitta befrielse från år av ryggsmärtor efter ett par sessioner. Betoning på att bygga muskler i buken hjälp med kärna förstärkning. Hela kroppen får en träning, vilket resulterar i en balanserad ökning av muskeltonus.

Se http://healthmeup.com/news-healthy-living/pilates-explained-for-beginners/10220

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa, Gymnastik

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: