Träna smart

Använd en pulsmätare:
Se till att du jobbar tillräckligt hårt med en pulsmätare.
et kan göra din träning effektivare och du kan bränna mer kalorier.

Räkna ut dina zoner med denna formel: 220 minus din ålder är lika maxpuls (MHR).

Därefter får tre zoner genom att multiplicera din maxpuls med 65 procent (0,65), 85 procent (0,85) och 55 procent (0,55).

Försök sedan i 10-minuters intervall rutin att bränna 100 extra kalorier istället för din vanliga konditionspass.

När du har värmt upp, gör 2 minuters arbete på 65 procent MHR, hoppa din intensitet (lägga hastighet eller lutning eller båda) i 1 minut till 85 procent MHR, upprepa tre gånger. Avsluta med att återhämta sig tillbaka till 55 procent av din maxpuls under 1 minut.

Hoppa över pausen:

Om du tar några minuter att hämta andan och dricka lite vatten mellan varje övning som är det dags att försöka minska dessa pauser.
Gör två övningar rygg mot rygg med hög intensitet och ingen vila däremellan
Vila bara för en kort tid – mindre än 30 sekunder – innan du utför nästa två sekvenser av övningar.
Det kommer att hålla ditt hjärta i fettförbränningen segment längre tid än om du hade tagit raster.

Välj en energi brast:

Lägg en av följande för att din träning för ett 100-kalori uppsving
Hoppa rep i 10 minuter, springa upp och ner för trapporna i 10 minuter,
eller cykel uppför en brant backe inomhus eller utomhus i 6 minuter.

Du kan fortfarande njuta av din morgon kolhydrater – men byta kalori-lastat bagel med två skivor av hel-vete toast att raka sig så många som 200 kalorier från din frukost.

Växla pålägg: Fördela senap på smörgåsen istället för majonnäs sparar du 100 kalorier per matsked.

Sång tillsammans med lite musik medan du tränar hjälper dig att bränna ett extra 100 kalorier under en 50-minuters träningspass.

Lägg till tre minuter: Det kommer att ta bara tre minuter men du bränner cirka 100 kalorier genom att göra 100 jumping jacks med vikter.

Förutom att bränna extra kalorier, kommer du att höja din puls och skulptera armarna i denna otroligt kort tid.
Börjar med 2-pound skivstänger och arbeta dig upp till 5-pound skivstänger. Använd inte mer än 5-pund vikter, eftersom de kommer att skada din teknik.

Istället för att dricka en chai latte från kaffehuset, brygga en chai tepåse i varmt vatten, tillsätt 1 kopp mandelmjölk, 10 droppar stevia – och du sparar 100 kalorier, sade Los Angeles-baserade dietist Ashley Koff.

Bröd alternativ: Linda in smörgås eller taco i ett salladsblad i stället för en tortilla eller en sjal, och du kommer att spara upp till 150 kalorier.

Salladen har inga kalorier, och sveper allt från 100 till 150 kalorier vardera.

Räkna till 20: Håll pulsen i sitt optimala fettförbränningen tröskeln genom tävlar på löpbandet i 20 sekunder, följt av 10 sekunder på återhämtning.

Fyra minuter av denna typ av borr kommer att göra mer för din aeroba och anaeroba tröskeln än att köra i samma takt och nivå i 60 minuter.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: