Nötter mot fetma och diabetes

Researchers from the University of Barcelona says that you only need one ounce of raw shelled walnuts, almonds, and hazelnuts to get its positive impact.

Nötter ger smalare midja

30 gram blandade nötter om dagen skulle kunna hjälpa patienter med övervikt. Om man får tro ett forskarlag i Barcelona.

Se http://www.gp.se/matdryck/1.769411-notter-ger-smalare-midja

Nötter kan öka välbefinnandet och minska vikten
Enligt nya forskningsresultat så finns det ett samband mellan att äta nötter och en ökning av halten av aminosyran seratonin i kroppen. Seratonin ökar välbefinnandet och minskar begäret efter mat. Enligt forskarna räcker det med en handfull råa nötter om dagen för att få en positiv effekt.
”För första gången har ett samband mellan konsumtion av nötter och en ökning av utsöndringen av seratoninmetaboliter kunnat påvisas”; säger Christina Andris-Lacueva som leder forskningsprojektet vid Universitetet i Barcelona, Spanien.
De spanska forskarna studerade under 12 veckor en grupp av 22 patienter som led av MetS. MetS är ett tillstånd som ger upphov till en onormal produktion av bukfett såväl som höga blodtrycks- och blodsockervärden. Patienterna fick varje dag äta en diet som inkluderade 30 gram av en blandning av råa hasselnötter, valnötter, och mandlar.

Se: http://www.foodmonitor.se/index.php/forskning-a-ingredienser/2-forskning-a-ingredienser-/1071-noetter-kan-oeka-vaelbefinnandet-och-minska-vikten

Researchers from the University of Barcelona says that you only need one ounce of raw shelled walnuts, almonds, and hazelnuts to get its positive impact.

It is hoped that the findings published in the Journal of Proteome Research will be beneficial for patients with metabolic syndrome, characterized by excess fat in the abdomen, high blood pressure and blood sugar levels high.

Eating habits will change along with the consumption of peanuts. The content of healthy fats and antioxidants in beans can help patients reduce excess weight, and reduce the risk of developing type 2 diabetes and heart disease.

release fat 288x300 Nuts can release the Fatrelease fat

“There was an increase in the excretion of serotonin metabolism related to the consumption of nuts,” said study leader Cristina Andris-Lacueva in collaboration with the Human Nutrition Unit of the Rovira Virgili University.

http://goeshealth.com/healthy/journal-of-proteome-research-barcelon-nuts-fat-cristina-andris-lacueva.htmlNuts are packed with nutrients, but which is the healthiest choice for your condition?

Tackling fatigue: Cashews have twice the iron concentration of minced beef. Iron helps carry oxygen round the body, lack of this nutrient can lead to extreme tiredness and poor concentration.

Fighting colds and flu: Just five pecans contain around a sixth of the recommended daily allowance for zinc, which is vital for the functioning of white blood cells that fight bacteria and viruses, including cold and flu.

Peanuts: Helps lose weight, The fat, protein and fibre in peanuts will help you feel full for longer and less likely to snack later on. Research from Harvard University found moderate fat diets that included peanuts and peanut butter were easier to stick to and kept the weight off better than low-fat diets with similar calories.

Lowering blood pressure: Pistachios, A couple of handfuls of shelled pistachios have more potassium than a banana. That helps (as part of a healthy diet) to control blood pressure as potassium blunts the effects of salt. A couple of handfuls of Pistachios have more potassium than a banana

Preventing cancer: Brazil nuts, They are the richest source of selenium, a nutrient that helps protect cells. Higher selenium levels have been linked with a reduced risk of certain cancers (such as bladder and prostate). Two nuts will provide more than your daily needs. Squirell the nuts away: Brazil nuts stop cancer while Almonds can help with diabetes

Coping with diabetes: Almonds: High in fibre and carb-free, almonds lower the glycaemic index (the rate at which sugar enters you bloodstream) of the meal they’re part of, and are high in magnesium, which also plays a role in regulating blood sugar.

Se: http://channelnine.ninemsn.com.au/blog.aspx?blogentryid=948042&showcomments=true

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: