Åldras med god livskvalite

1. Ha en positiv attityd och förbättra din coping färdigheter i det dagliga påfrestningar. Omfamna den filosofi som ”Det är inte vad som händer med mig, det är vad jag gör av det.”

2. Behåll en hälsosam vikt och minska antalet förbrukade kalorier, men inte till den grad att svälta. Kalorimängden diet har anti aging potential i djur, men mindre är känt hos människor. En antiaging kost har oftast en stor mängd grönsaker och örter, och en bra balans mellan frukt, fisk, spannmål, baljväxter och mindre mängder kött och mejeriprodukter.

3. Minska konsumtionen av livsmedel tillagas vid höga temperaturer såsom bakverk. Genom att förlita sig mer på ångande, kokning och stewing att laga mat och använda sura marinader på kött tillagad med torr värme, kan människor ha möjlighet att behålla hälsan. Dessa strategier kommer att minska mängden av avancerade produkter glykation slut (åldrar), eller glycotoxins att människor konsumerar med sin mat. Ju fler AGES friska människor äter, desto större är deras nivåer av inflammation och oxidativ stress.

4. Regelbunden motion och hålla fysiskt aktiva. Regelbunden stretching eller yoga är bra att hålla leder och ligament smidig.

5. Undvik att röka cigaretter. Rökare dör tio år yngre i genomsnitt än icke-rökare

6. Har starka kopplingar till andra, antingen genom familj och släkt, äktenskap, barn, husdjur eller kontakt med naturen, planeten jorden och universum. Försök att hålla dig på god fot med människor, om möjligt. Ett besvärligt äktenskap kan påskynda nedgången i hälsa som kommer med åldern.

7. Skaffa en djup sömn. Du kan ibland använda god natt-Rx för en djupare sömn.

8. Håll ditt sinne unga och aktiva genom att lära. Då och då ett sinne förstärkning komplettera kan vara till hjälp. En sådan produkt är Mind-Power-Rx.

9. Försök att omge dig med naturen. Gröna träd i grannskapet, solsken i hemmet, är kopplade till livslängd.

10. Begränsa kaffe intaget till en eller två koppar – kronisk kaffekonsumtion har en skadlig effekt på aorta styvhet och reflektioner våg, vilket kan öka risken för hjärt-eller hjärtsjukdom.

11. Har kärleksfull och omtänksam vänner. Forskning tyder på att ha ett starkt nätverk av vänner hjälper människor lever längre.

12. Ta hand om dina tänder och mun för att förhindra sjukdomar i tandköttet.

13. Arbeta så länge du kan. Det är allmänt ansett att förtidspension är associerad med längre förväntad livslängd och senare pensionering förknippas med tidig död.

 

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: