Att rensa artärer från avlagringar

Följande livsmedel kan hjälpa:

Grapefrukt: Den innehåller en typ av fiber som kallas pektin, som har visats i djurstudier att bromsa utvecklingen av ateroskleros.

Grönt te: Denna friska drycken innehåller procyanidins, som har visat sig förhindra bildning av blodproppar och främja ett friskt endotel (vävnader som linjer blodkärlen och hjärtat).

Äpplen: Äpplen (särskilt Red Delicious och Granny Smith) är också rikt på procyanidins.

Kikärter, Garbanzo bönor: Garbanzo bönor innehåller både lösliga och olösliga kostfibrer, som hjälper till att avlägsna kolesterol som innehåller galla från din kropp. De är också kända för att bidra till att förebygga hjärtsjukdomar.

Olivolja: Använda olivolja som din enda källa för olja kan minska din risk för hjärt-kärlsjukdom nästan hälften, enligt CARDIO2000 fall-kontroll studie, publicerad i kardiologi. Samtidigt visar studier att partiklar av LDL (dåliga) kolesterolet som innehåller enkelomättade fetter (som finns i olivolja) är mindre benägna att bli oxideras. Detta är viktigt eftersom det endast oxiderat kolesterol kan hålla fast vid din artär väggar och plack form.

Spenat: Denna lummiga gröna innehåller både vitamin C och vitamin A, vilket lag upp för att hindra kolesterol från att bli oxiderat (och därmed bidra till att förhindra plack bildas i dina artärer).

Lax: Lax är rik på omega-3 fetter, vilket gör blodet mindre troligt att koagulera inuti blodkärlen och hindra kolesterol från att bli skadade eller oxiderade. Välj vildfångade laxar (i stället för jord-upp) för de mest nytta.

Tomater: Tomater är rika på lykopen, en antioxidant som kan göra LDL-kolesterol betydligt mindre känslig för att bli oxiderat – Återigen, detta är det första steget i bildandet av plack och är en stor riskfaktor för hjärtsjukdom.

Mangold: Mangold är en utmärkt källa till antioxidanten vitamin E, som hindrar fria radikaler från oxiderande kolesterol. Att äta en kost rik på vitamin E har visat sig signifikant minska risken för att utveckla åderförkalkning.

Vitlök: Vitlök hjälper ditt hjärta och kärl på många sätt, bland annat:

lax och spenat

En middag med lax och spenat ger dig massor av omega-3 fetter, vitamin C och vitamin A – som alla är utmärkta för dina artärer.

Att stimulera produktionen av kväveoxid i blodkärlen, som kan hjälpa dem att slappna

Hämma hjärtats kranskärl förkalkning, som fungerar som en markör för plackbildning

Förhindra oxidering av kolesterol

Att minska bildandet av nanoplaque (de första byggstenarna av plack) med upp till 40% och minska storleken på nanoplaque som redan har bildats med upp till 20%, enligt en studie av tyska forskare professor Güautnter Siegel, MD, från University of Medicine i Berlin

Se: http://www.sixwise.com/Newsletters/2008/August/27/10-Foods-that-Keep-Your-Arteries-Clean.htm

Cayenne peppar:
Cayenne kommer från ett allmänt odlade sydamerikansk växt känd för sin användning i etniska rätter och för medicinskt bruk.
Cayenne kan hjälpa till att förbättra hjärtats hälsa och kan hjälpa till att rensa ut dina artärer.
Läs mer: Hur Rengör artärer med alternativa lösningar | eHow.com http://www.ehow.com/how_4546374_clean-arteries-alternative-remedies.html # ixzz1bFcLY8yR

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: