Vitamin D för hälsa

För god hälsa är det viktigt att du äter en balanserad och varierad kost. Följ noga alla diet program din läkare kan rekommendera. För din specifika kost-vitaminoch / eller behov av mineral, fråga din läkare eller diabetessköterska för en lista över lämpliga livsmedel. Om du tror att du inte får tillräckligt med vitaminer och / eller mineralämnen i din kost kan du välja att ta ett kosttillskott.

D-vitamin finns naturligt bara i fisk och fiskleveroljor. Men det är också finns i mjölk (vitamin D-berikade). Matlagning påverkar inte D-vitamin i livsmedel. D-vitamin kallas ibland ”Sunshine vitamin” eftersom den är gjord i huden när du utsätts för solljus. Om du äter en balanserad kost och komma ut i solskenet på minst 1,5 till 2 timmar i veckan bör du få all den D-vitamin du behöver.

Vitaminer i sig kommer inte ta över platsen för en bra kost och kommer inte att geenergi. Din kropp behöver också andra ämnen som finns i livsmedel såsom protein, mineraler, kolhydrater och fett. Vitaminer själva ofta inte kan arbeta utan närvaro av andra livsmedel. Till exempel är fett behövs så att D-vitamin kan absorberas i kroppen.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: