Monthly Archives: juni 2011

Blodsocker

Karela eller mer allmänt bitter melon är en vanlig grönsak som finns i varje indiska köket.   Den används som grönsaker och för att göra massor av förberedelser i det indiska köket. Karela är en frukt som är mycket vanligt

Publicerat i Diabetes

Råd om bra matvanor

MyPyramid Tracker är en online kost och fysisk aktivitet utvärderingsverktyg som ger information om din kost kvalitet, fysisk aktivitet status, meddelanden näring, och länkar till näringsämnen och fysisk aktivitet information. The Food kalorier / energibalans funktionen beräknar automatiskt din energibalans

Publicerat i bra för hälsa, Diabetes

Nya symbolen för bra matvanor

  Balansera kalorier ● Njut av mat, men ät mindre. ● Undvik överdimensionerade portioner. Livsmedel att öka ● Gör halva tallriken frukt och grönsaker. ● Gör minst hälften av din korn hela korn. ● Växla till fettfri eller fettsnål (1%)

Publicerat i bra för hälsa, Diabetes, Uncategorized

Diabetes och alkohol

Måttlig alkoholkonsumtion (vanligtvis definierat som <30 g etanol eller mindre än 2 drinkar per dag är gränsen för vad som kan vara bra för hälsan. Alla vet att alkohol har många negativa egenskaper. Måttlighet, måttlighet och åter måttlighet som gäller

Publicerat i Diabetes, Uncategorized

Diabetes och motion

Promenara minst 8000 meter på en vecka. Förslagsvis promenad 45 minuter  minst en gång per dag. Sedan utöka med följande: Skaffa dig en vana och livslång rutin för träning Planera i förväg Notera övningstyp, klockslag, övningstid Motion ska vara roligt

Publicerat i Diabetes, Uncategorized
En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet