Hur du får ditt blodsocker under kontroll

Så kan personer med typ 2-diabetes kan nå riktigt bra resultat: 

Använd din mätare att testa ditt blod efter varje måltid och eliminera ur kosten de livsmedel som höjer blodsockret mer än 140 mg / dl på en timme och 120 mg / dl vid 2 timmar.

Denna strategi har fungerat för många människor vars A1cs var så högt som 13,0% vid diagnos som kunde föra dem ned till 5% intervall inom några månader.

Vissa människor kan uppnå denna nivå av kontroll med enbart dietkontroll.

Andra tycker att det hjälper att ta Metformin.

Step 1: Eat whatever you’ve been eating and write it all down

Eat normally, but use your blood sugar meter to test yourself at the following times. Write down what you ate and what your blood sugar results were:

Upon waking (fasting)
1 hour after each meal
2 hours after each meal

What you will discover by this is how long after a meal your highest reading comes… and how fast you return to ”normal.” Also, you may learn that a meal that included bread, fruit or other starches and sugars (carbohydrates) gives you a higher reading.

Step 2: For the next few days cut back on your carbohydrates

Eliminate breads, cereals, rice, beans, any wheat products, potato, corn, and fruit. Get all of your carbohydrates from veggies. Test your modified meals using the same schedule above. See what impact you can make on your blood sugar by eliminating various high carbohydrate foods.

The closer we get to non-diabetic readings, the greater chance we have of avoiding horrible complications.

Here are what doctors currently believe to be non-diabetic readings:

Fasting blood sugar under 100 mg/dl (5.5 mmol/L)
One hour after meals under 140 mg/dl (7.8 mmol/L)
Two hours after meals under 120 mg/dl (6.6 mmol/L)

If you can do better than this, go for it. At a minimum, The American College of Clinical Endocrinologists recommends that people with diabetes keep their blood sugars under 140 mg/dl (7.8 mmol/L) two hours after eating.

When you achieve normal blood sugar targets, you can start cautiously adding back carbohydrates, making sure to test after each meal. Stop adding carbohydrates as soon as you get near your blood sugar targets.

http://www.phlaunt.com/diabetes/14045524.php


VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i Diabetes

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: