När maten blir apoteket

Man bör hålla sig till livsmedel som är naturligt näringsrika och överväga att lägga till funktionella livsmedel där man kan.

Livsmedel som skyddar mot cancer
* Använd olivolja liberal som människorna i Medelhavsländerna utveckla mindre cancer än andra.
* Olivolja innehåller fenoler och antioxidanter som lignaner som bekämpar bröstcancer, hud-och tjocktarmscancer.
* Soya innehåller ämnen som isoflavoner som fungerar som medicin för att minska bröstcancer och prostatacancer.
* Har massor av frukt och grönsaker som de snabba upp din avfall transitering genom tarmen, vilket hindrar uppbyggnaden av toxiner som kan leda till tjocktarmscancer
* Spenat, sallad, bär, persikor och broccoli är mycket välgörande antioxidanter livsmedel. De minskar också den salt i magen, vilket är bra för att förebygga cancer.
* En handfull jordnötter är kända för att hämma tillväxten av cancer i bröstet.

Livsmedel för friska hjärtat
* Enkelomättat fett som raps, jordnötter och olivolja minska risken för hjärtsjukdom.
* Vatten lösliga fibrer som finns i bönor, knackar frukt och havre ner kolesterolnivåer.
* Sträva efter fyra frukter per dag för att få C-vitamin, som skyddar väggen av artärerna från skador, initierat av höga LDL nivåer.
*Fisk två gånger i veckan minskar din risk för hjärtsjukdom med 35 procent eftersom det ökar HDL – det goda kolesterolet i blodet.
* Mandel, valnötter och hasselnötter innehåller E-vitamin, som ökar det goda kolesterolet i blodet.

För diabetes:

En kombination av nötter som jordnötter, valnötter, mandlar, kanel, vitlök och livsmedel som innehåller mycket lösliga fibrer som havregryn, korn, linser och äpplen.

För blodtryck:

Livsmedel rika på kalium som frukt, en kombination av baljväxter, ragi och fullkornsprodukter kan avsevärt minska blodtrycket.

För förstoppning

Yoghurt ( ger en god bakterieflora) minskar inte bara förstoppning utan också förbättrar immunitet.

Linfrö, kli n skalet, hela korn och grönsaker är också rekommenderas.

För anemi:

Bajra, jowar, ragi, Sojabönolja och methi blad i kombination med citronsaft, citrusfrukter och amla.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i bra för hälsa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: