Åldrandets process inte kan stoppas, men det kan försenas några år. Några råd:

Te paus
Förutom att vara ett utmärkt sätt att avgifta kroppen, dricka litervis med grönt te kan bromsa bildningen av rynkor och mörka ringar. Grönt te innehåller flavonoider som är kända för deras utmärkta antioxidant mot cancerframkallande och enzymet förändra verksamheten. Det fungerar som ett naturligt antibiotikum som hjälper att bygga upp immunitet för att hålla mindre krämpor borta.

Skratta högt
Skratt minskar nivåerna av stresshormonet, kortisol och utsläpp hälsofrämjande hormoner som endorfiner. Brist på stress lika brist på stress linjer och rynkor. De bästa sätten att garantera din dagliga dos av skratt är att lagra ditt bibliotek med skämt böcker, prenumerera på en rolig hemsida, ladda ner en Russell Peters video eller helt enkelt skriva in sig vid ett skratt klubb.

Skaffa en frukt i ansiktet
Men huvudet inte till skönhetssalongen än! Gör din egen mask med frukten av ditt val. Du kan smeta några papaya mos i ansiktet. De enzymer från frukt, som kallas papain, exfolierar torr hud och minska melanin ackumulation. Eller gnida en hackad jordgubbe som är infunderas med gott om betakaroten och vitamin A som hjälper i kollagen regenerering.

Bita på ett bär
Bär, t.ex. hallon och körsbär innehåller antocyaniner, ett vattenlösligt pigment, som skyddar oss från många års ålder monster. Forskning har kopplat konsumtionen av antocyaniner till långvarig god syn och förbättrad blodcirkulation. Att äta bär också hämmar effekten av åldrande, särskilt på områdena minnesförlust och förnedrande motorik.

W för Wrinkle, W för vatten
Det kan finnas en förteckning över de geler som lovar att hjälpa dig bli av med det fula rynka, men det enklaste sättet att hantera denna djävul, ligger i ditt eget kök. Vatten hjälper matsmältningen, absorption, transport av näringsämnen och eliminering av kroppens avfall. Den avgiftar kroppen och förbättrar hudens saftspändhet att hålla rynkor i schack.

Rör dina muskler
Experter säger att engagera kroppen i ansträngande muskelarbete kan hjälpa dig att förbli ung för länge. Engagera dig i dagliga sysslor såsom städning i taket, med en tung hink, knåda deg, hamrar på en spik och liknande. De hjälper till att hålla ben och krämpor muskler som artrit i schack. På gymmet, be instruktören att utarbeta en övning schema som skulle bidra till att stärka core musklerna.

Gå citrus shopping
Vår livsstil behöver mer än ett äpple om dagen för att hålla doktorn borta. Bite på några saftiga apelsiner eller söta kalk som kommer lastat med isoflavoner. Isoflavoner är kända för att minska värmevallningar hos kvinnor och ökar bentätheten. Citrus livsmedel även behålla hudens friskhet och glöd genom att fungera som sol-blockerare.

Promenader
Läkare säger promenader är det bästa motgiftet mot åldrande. En rask makt promenad varje morgon är ett bra sätt att hålla ditt hjärta friskt. Promenader stärka nervsystemet, vilket är skyldigt att sakta ner med åldern.

Det förbättrar blodcirkulationen och renar lymfan vätska som ger dig större immunitet. Det hjälper också att försena fysiska tecken på åldrande som smärta i leder.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: