Fem smaker som förbättrar hälsan

Genom att inkludera följande fem smaker i din dagliga kost kan du förbättra hälsan och stärka immunförsvaret.

Stickande livsmedel ger energi, främjar cirkulationen, stimulerar matsmältningen, befria kroppen av överflödigt slem, leverfunktion och hjälper hjärt-kärlsystemet.

Ingefära, vitlök, spansk peppar, lök, sparris, broccoli, gröna senap, rovor, rädisor och Cayenne.

Salt mat bjuda energi att gå mot kroppens kärna. Fukta och mjukgörande, dessa livsmedel behandla stela muskler, grå starr, halsont och förstoppning.

Bovete, svarta bönor, grönkål, svamp, kastanjer vatten, tång och oraffinerad salt.

Sura livsmedel är sammandragande, vilket leder kyla och kontraktion. De behandlar utöver svett, blödning, diarré, urininkontinens, och hemorrojder.

Råg, linser, grön paprika, zucchini, citroner, lime pickles, och vinäger.

Bittra livsmedel ger snabb energi. De används för att behandla inflammation, infektion, förstoppning, candida, parasiter, överflödigt slem, svullnad, hudutslag, tumörer och cystor.

Alfalfa, romansallad, röda linser, solrosfrön, grönt maskros och apelsinskal.

Söta livsmedel är generellt närande. Söt mat ger energi. De hjälper mot torr hosta, aggressivitet, otålighet, och överaktiv hjärta och sinne.

Äpplen, aprikoser, körsbär, dadlar, fikon, rödbetor, morötter, sötpotatis, squash, kokos, sesamfrön och honung.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i antiseptiskt och antibacteriell, Astma, Ciculation, Immunförsvar, Stärker ögonen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: