Aprikos, Apricots

Näringsämnen i aprikoser kan skydda hjärta och ögon.

Den höga betakaroten skyddar LDL-kolesterol från oxidation, vilket kan bidra till att förebygga hjärtsjukdomar.

Aprikoser innehåller näringsämnen som vitamin A som främjar god syn. Vitamin A, en kraftfull antioxidant, släcker fria radikaler skador på celler och vävnader.

Uppgifter som rapporterats i en studie som publiceras i Archives of Opthamology visar att äta 3 eller fler portioner frukt per dag kan sänka risken för åldersrelaterad makuladegeneration (ARMD), den främsta orsaken till blindhet hos äldre vuxna, med 36%, jämfört med personer som konsumerar mindre än 1,5 portioner frukt dagligen.

VD: QMI Quality Management Training Institute

Publicerat i Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

En som är stressad och har diabetes

En patients minnesanteckningar
Dessa texter är avsedda som minnesanteckningar för mitt eget bruk.
Jag anger källor när det finns sådana.

Du är vad du äter
Enligt Ayurveda Förstärk det friska Använd kroppens resurser avslappning Acceptera känslornas betydelse Lyssna, lär och ta egna beslut Alla delar samverkar till helhet
%d bloggare gillar detta: